۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۸۱۱۸۹
سردار اشتری:

امنیت مردم خط قرمز نیروهای مسلح است | کاهش آمار جرایم کشور

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر این که امنیت مردم، خط قرمز نیروهای مسلح است، گفت: کسانی که سعی در اخلال امنیت داشته و یا قصد اخلال آن را داشته باشند، با پنجه پولادین نیروهای مسلح روبه رو خواهند شد.
سردار اشتری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در سخرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به این که نیروی انتظامی با شعار «پلیس مقتدر، امین مردم» برنامه های خود را شروع کرد، گفت: نیروی مقتدر انتظامی برای تأمین امنیت مردم تا پای جان ایستاده است.

وی به آغاز هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و اظهار داشت: فرزندان نیروی انتظامی در سالی که گذشت اقدامات بزرگی را در زمینه پیشگیری از جرایم چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی انجام داده اند.

سردار اشتری با بیان این که گزارشات حاکی از  کاهش آمار جرایم در کشور است، عنوان کرد: امیدواریم با تلاش های  هرچه بیشتر بتوانیم به نقطه مطلوب نزدیک تر شده و با ارتقای سطح امنیت رضایت مردم را بیش از پیش به دست آوریم؛ تا نقطه مطلوب فاصله داریم، اما خواهیم توانست به آن دست پیدا کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به این که نیروی انتظامی به هر اندازه که با مردم ارتباط داشته باشد به همان اندازه هم در مأموریت هایش موفق خواهد شد، خطاب به مردم شریف ایران بیان کرد: از همه مردم عزیز درخواست می کنم انتقادات و پیشنهادات خود را به دست ما برسانند، زیرا این انتقادات و پیشنهادات می تواند در زمینه ارتقای اقتدار نیروی انتظامی مؤثر بوده و موانع بزرگی را از سر راه بر دارد.

وی اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه نیروی انتظامی دانست و افزود: یکی از اولویت های نیروی انتظامی حفظ و ارتقای امنیت در جامعه است و باید گفت که به دلیل حضور و اقتدار نیروهای مسلح در همه بخش های کشور، امنیتی مثال زدنی در کشور حاکم است.

سردار اشتری با تأکید بر این که امنیت مردم، خط قرمز نیروهای مسلح است، ابراز داشت: کسانی که سعی در  اخلال امنیت داشته و یا قصد اخلال آن را داشته باشند، با پنجه پولادین نیروهای مسلح روبه رو خواهند شد.

فرمانده نیروی انتظامی امنیت اقتصادی را یکی از ابعاد امنیت دانست و مطرح کرد: با توجه به این که هم اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم، نیروی انتظامی در این عرصه هم اقدامت خوبی را انجام داده است؛ در چندماه گذشته که برخی قصد اخلال در اقتصاد کشور را داشتند، نیروی انتظامی با اشراف و هماهنگی با قوه قضائیه توانست بسیاری از آن ها را دستگیر و به مراکز قضائی تحویل دهد.

وی تأکید کرد: نیروی انتظامی حافظ جان، مال و ناموس مردم است و با مجاهدت هایی که  داشته و شهدایی که تقدیم مردم کرده این موضوع را ثابت کرده است.

سردار اشتری بر ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی با نیروی انتظامی در زمینه ایجاد امنیت گفت: نیروی انتظامی آمادگی کامل دارد که برای امنیت مردم وقت بگذارد و با استفاده از نیروهای متدین و تلاشگر این امنیت را ارتقا بخشد؛ درخواست ما از همه دستگاه های اجرایی این است که با ما همکاری کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی 26 دستگاه برای ایجاد و ارتقای امنیت فرهنگی اجتماعی مشخص شده اند، اما متأسفانه برخی نیروی انتظامی را در این زمینه تنها گذاشته اند./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات